Bönspaghetti med krämig fetasås

 
Idag är det arbetarnas dag. Det har jag firat i veckan genom att skriva arbetskontrakt och flytta från Höga Kusten till Mälardalen för att börja jobba. Dagen till ära ska jag lyssna på första maj-tal och passa på att gå med i ett fackförbund. Ni är väl anslutna?
 
Hrmhrm, nu var det matblogg, ja. Även arbetare måste äta (high fivar mej själv för årets smidigaste övergång).
 
Bönpasta. Det är ju ett väldigt bra påfund för alla glutenintoleranta, lchf:are eller andra som bara är ute efter lite extra protein. Till denna rätt testade jag ett annat märke och form på pastan än förra gången och det var ganska stor skillnad gällande konsistens. Risentas fettuccine upplevde jag ha mer tuggmotstånd, lite gummiaktigt på ett bra sätt. Denna (se bilden ovan) blir inte al dente som det påstås på förpackningen, snarare tuggar man rakt igenom och konsistensen är mer mjölig. Klart godkänd, men jag föredrar ändå Risentas.
 
 
 
BÖNSPAGHETTI MED KRÄMIG FETAOSTSÅS, 4 port
2 små gula lökar, finhackade
Smör att steka i
70 g babyspenat
150 g fetaost
1,5 dl crème fraiche
1 tsk torkad timjan
Salt, peppar
200 g bönpasta, valfri form
 
1. Stek den finhackade löken i smör tills den blir mjuk, ca 5 min.
2. Tillsätt babyspenat och fetaost, stek under omrörning några minuter till.
3. Tillsätt crème fraiche, timjan och låt det bli varmt.
4. Koka under tiden bönpasta enligt förpackningen.
5. Blanda pasta och sås. Smaka av med salt och peppar. Ät och njut.
Salt | Pasta, Vegetarisk | |
#1 - - annelie:

LÅTER gott!

#2 - - Sara Ekman:

Gott :)

#3 - - Emilia Åkerberg:

Svar: Tack så mycket!! :)

Åh va gott det ser ut!

#4 - - Annelie:

haha riktigt grym övergång där ;) låter som ett riktigt gott recept!! :)

Svar: :D
Malin

#5 - - Elin:

Mums! :)

#6 - - Matilda:

Hej!
Tack så mycket! Det där ser också underbart gott ut 8D
Vilken fin blogg! Härligt med mer vegoinspiration!

Svar: Tack, vad kul att höra!
Malin

#7 - - Nina:

Hittade just till din blogg och den faller mig verkligen i smaken. Jag är precis som du varken vegan eller vegetarian, men lagar framför allt veg-mat. Din blogg läggs absolut till på följa-listan! Kram!

Svar: Tack! Och detsamma, blev jättesugen på gröt när jag var inne på din blogg! La genast till din blogg i bloglovin. :D
Malin

#8 - - Tezzo:

Ser och låter gott!

#9 - - carolines:

Men mums! :)

#10 - - ISA:

kom hem till mig och laga mat? (inte ett skämt)

Svar: Det låter ju trevligt. :)
Malin

#11 - - Henrietta Nylund:

Lät ju supergott!

#12 - - wilma karlsson:

Men ÅH vad gott det låter och ser ut!

#13 - - Filippa Wallin:

Såg riktigt gott ut! Kram på dig!

#14 - - Meg:

Vad gott det lät!!

#15 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Men mums så gott!

#16 - - Sara:

Men alltså mums så otroligt gott ! :)

#17 - - Sandra Lundin:

Blev så himla hungrig nu när jag läste det här inlägget, låter ju såå gott! :D

Svar: Kvällsfika, kanske? ;)
Malin

#18 - - Annelie:

Ser jättegott ut, även om jag själv nog kör på vanlig vetepasta.

Och lycka till med nya jobbet. så spännande!

Svar: Tack så mycket!
Malin

#19 - - Emiza:

det låter gott :-)

#20 - - Maja:

Låter supergott! *sparar inlägget i receptmappen* :-)

Svar: :D
Malin

#21 - - Malin:

Åh detta ska jag göra snarast. Känns som rimlig vardagsmat :) Inspirerande blogg!

Svar: Tack!
Malin

Upp