Jag är inte vegetarian, men...

 
... mycket av det jag lagar är vegetariskt, ofta veganskt. Det finns många anledningar till det, men framförallt är det för att jag tycker att det är godast och eftersom det är bäst för miljön.
 
Inte vego, men riktar sej mot vegoätare såväl som köttisar som vill äta mer grönt. Recepten är alltid vegetariska och för det mesta veganska. Smaklig måltid!
Om bloggen | |
#1 - - Majja:

Precis så är jag med! Jag är inte vegan men jag äter mest veganmat. Jag har däremot växt upp på vegetarisk kost :)
Jättefin blogg och roligt att läsa när det är likt en själv!

Svar: Tack Majja, vad roligt att höra! Detsamma! :)
Malin

#2 - - Cykelkatten:

Kanoninitiativ! Jag är också en inte vego, men- person :)

Svar: Härligt, välkommen hit!
Malin

#3 - - sara:

Hej!
Fin blogg :) Tänkte bara säga att vegetarisk mat är helt utan animalier egentligen, men i folkmun klassas vegetarisk mat som laktoovo-vegetarisk mat, dvs kan innehåll ägg och mjölk! Så veganer äter vegetarisk kost, men undviker djurtestade produkter osv :) Vill inte ge dig kritik, bara säger det :D

Svar: Hej, tack för kommentaren, Sara! Jag är fullt medveten om denna egentliga benämningskillnad, men jag brukar säja vegetarisk mat om lakto-ovo-vegetarisk sådan och veganmat när jag menar helvegetariskt i alla fall. Helt enkelt för att de flesta fattar då.
Vad roligt att du gillar bloggen, välkommen!
Malin

#4 - - Annette:

Jag är uppvuxen med föräldrar som jagar, så att äta och laga viltkött sitter djupt i ryggmärgen har jag märkt. Trots att vi äter mycket grönsaker och rotfrukter och trots att jag tagit mig igenom olika matlagningsperioder, som mexikanskt, cross over, japanskt m.m., så är kött på något sätt stöttepelaren. Jag försöker mig på vego, men jag får inte till proteinmängden, särskilt inte när jag tränar. Det slutar med att jag kompletterar det mesta med en röra av kvarg som är proteinrikt och tex dijonsenap. Dessutom har jag stora problem med att få till vegobiffar... De blir absolut inte fasta och håller inte ihop. Har du något tips på vad man kan göra åt det?

Upp